Windows




Windows Hyper-V 사용법

Windows Hyper-V 사용법

Windows
Click the link to read the original article: Here ===================================== 안녕하세요. 도정진입니다.   저전력 서버를...
Read More
Hyper V 전체 화면으로 확대 하기 

Hyper V 전체 화면으로 확대 하기 

Windows
Click the link to read the original article: Here =================================== Hyper V 전체 화면으로 확대...
Read More
하이퍼-V (Hyper-V) 개념

하이퍼-V (Hyper-V) 개념

Windows
Click the link to read the original article: Here ==================================== 하이퍼-V 란 무엇 인가 페러럴즈를...
Read More
How to Delete a Windows Recovery Partition

How to Delete a Windows Recovery Partition

Windows
How to Delete a Windows Recovery Partition Click the link to go to the original...
Read More
Activate windows 10 without any key (microsoft toolkit)

Activate windows 10 without any key (microsoft toolkit)

Windows
Click the link to view the youtube video: youtube's video === Step 1: Download the Microsoft...
Read More
How to create a bootable Windows 8.1 USB drive

How to create a bootable Windows 8.1 USB drive

Windows
How to create a bootable Windows 8.1 USB drive Click the link to read the...
Read More
Windows 10: Show Wi-Fi Password

Windows 10: Show Wi-Fi Password

Windows
Windows 10: Show Wi-Fi Password Click the link to read the article: Show Wi-Fi Password ======...
Read More
브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

Windows
브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법 Click the link to read the article: http://mastmanban.tistory.com/877...
Read More
Windows Hyper-V 사용법
Windows

Windows Hyper-V 사용법

Click the link to read the original article: Here

=====================================

안녕하세요. 도정진입니다.

 

저전력 서버를 사용하면서 윈도우를 쓸 일이 많아져서 실제로는 아래와 같이 운영중이였습니다.

 

 

그런데 우분투를 호스트로 한 버추얼박스 위에 윈도우를 설치하면, 가상 운영체제에서 리소스를 많이 쓰게 되면 호스트의 서비스의 컨넥션이 드롭되는 문제가 있었습니다.

 

가장 큰 문제는, 윈도우를 가상화 한 것이 성능이 너무 느리다는 것입니다. ㅠ

 

제가 INTEL NUC DN2820 을 사용하고 있는데 인텔 아크에서 정보를 보면 아래와 같이 나옵니다.

 

 

VT-D 기술이 지원되지 않고 실 CPU 성능도 떨어져 가상화로 윈도우를 구동하기에는 무리가 있었습니다. 그래서 아예 윈도우를 네이티브로 깔고 시도하기로 마음을 먹었습니다.

그래서 NUC 에 바로 윈도우10 을 설치하였습니다.

다시 도식 그림으로 나타내면 이번 글로 지향하는 바는 아래와 같습니다.

 

 

실제로 Hyper – V 에 대한 Xpenology 에 대한 지원은 종료된지 조금 되었습니다. 그런데 딱히 쓰는데는 지장이 없으며, Hyper – V 기능 중에 허트비팅 이라는 기능이 있는데 윈도우가 종료되고 시작될 때, 가상머신과 통신하여 가상머신에 종료 명령을 내리고 종료가 완료되면 윈도우가 종료되는 기능입니다.

 

이 통합 기능이 최근의 Xpenology 에 와서는 지원이 되지 않고 있습니다. 그러나 이 문제는 Hyper-V 의 저장 기능 설정을 통해 해결이 가능하고 (실제로 종료가 동시에 이루어지지는 않음) 종료 까지 되게 하려면 Xpenology 부트 이미지를 뜯어서 모듈을 추가해야 합니다.

 

1 . Hyper – V 설치하기

 

하이퍼 V 는 윈도우에 내장된 기능으로 윈도우 10 Enterprise 버전 이상만 사용이 가능합니다. Home 버전에서는 사용이 불가능합니다.

 

아래처럼 제어판 -> 프로그램 및 기능 -> 윈도우 기능 사용 / 사용안함 으로 이동합니다.

 

 

아래처럼 Hyper – V 란을 모두 체크하고 확인을 누릅니다.

 

그러면 윈도우 기능 변경중 이라는 알림이 뜨고 재시작을 한번 해 주면 정상적으로 설치가 완료된 것입니다.

 

 

그럼 제어판 – 관리도구 로 이동해 보면 Hyper – V 관리자가 추가되어 있을 껍니다.

 

 

2 . Hyper – V 기본설정 하기

설치가 완료되었으면 Hyper – V 관리자 아이콘을 밖으로 빼거나 하셔서 사용하시면 됩니다. 일단 관리자를 들어가 보면 아래와 같이 생겼습니다.

 

 

서버에 연결 버튼을 눌러서 로컬 컴퓨터를 선택하고 확인을 누릅니다. 그럼 로컬 하이퍼 V 에 연결이 됩니다.

연결이 되면 아래와 같이 화면이 뜨게 됩니다. (사용중에 가이드를 작성해서 이미 가상머신이 구동중입니다.)

 

 

먼저 오른쪽의 Hyper – V 설정으로 이동하여 기본적인 디렉터리 설정을 해줍니다.

 

 

Hyper V 설정이 저장될 장소 및 가상 디스크 파일이 저장될 장소를 지정해 주고 고급 세션모드 정책 설정을 허용으로 바꾸어 줍니다. (바꾸어 주지 않으면 장치 패스스루가 지원되지 않습니다.)

 

 

그 다음 가상 컴퓨터에서 사용할 네트워크 스위치를 만들어 줄 차례입니다.

 

 

외부는 네이티브 윈도우의 네트워크 어댑터와 브릿지를 하는 것으로, 호스트의 IP 대역을 부여받을 수 있습니다. 서버 관리 편의를 위해서 외부로 만드시는 것이 좋습니다.

 

내부는 Hyper – V 에서 동작하고 있는 VM 간에 통신 용으로 만드는 것입니다.

(인터넷 연결 불가, 호스트 네트워크 인터넷 연결 공유 불가능 합니다.)

 

개인은 가상 NAT 을 통해 사설 아이피를 부여하고 인터넷 연결이 가능한 상태입니다.

 

서버 특성상 브릿지로 하는 것이 상위 공유기에서 포트포워딩이 쉽기 때문에 외부로 가상스위치를 만듭니다.

 

이름을 마음에 드는 것으로 설정하고 외부 네트워크를 선택한 다음 실제의 랜카드를 선택합니다. 그리고 확인을 눌러 생성합니다. 그럼 왼쪽 리스트에 만든 가상 네트워크 스위치 목록이 나타납니다.

 

 

3 . 가상 머신 생성해보기

 

테스트로 이번에 윈도우7 게스트를 설치해 보겠습니다.

 

 

작업 탭에서 새로만들기 -> 가상컴퓨터 를 선택합니다. 그럼 아래와 같은 창이 뜹니다.

 

 

이름을 지정하고 가상머신 프로파일이 저장될 위치도 필요하면 변경할 수 있습니다.

 

 

세대설정을 합니다. 정확히는 세대 설정에 관해서 이해를 하지 못했습니다. 세대설정을 처음에는 무조껀 2세대로 하고 가상머신을 작동해 보았는데 정상적으로 부팅이 되지 않으면 삭제하고 1세대로 새로 만들고 시도하고 있습니다.

 

윈도우 7은 1세대로 해야 부팅이 가능합니다.

 

 

 

 

가상머신에 할당할 메모리 용량을 선택합니다. 이때 조금 신기한 기능이 있는데 메모리 동적할당 기능이 있습니다.

 

메모리 동적할당 기능은 게스트 운영체제가 윈도우 일때만 사용하라고 되어 있습니다. 실제로 제가 리눅스호스트에 적용을 해 보았는데 2일 정도 구동시 메모리 8GB 가 모두 꽉차버리는 문제가 발생했습니다.

 

윈도우 게스트가 아니면 동적 메모리 할당은 꺼주시길 바랍니다.

 

이번에 설치하는 운영체제는 윈도우7 임으로 동적메모리 할당을 켜고 진행하겠습니다.

 

 

2번 과정에서 만든 가상 스위치를 선택해 줍니다.

 

 

 

다음은 가상 디스크를 설정하는 부분입니다. 새로 생성하고 위치를 변경할 수도 있습니다.

 

 

부팅 설정을 하는 부분입니다.

 

PXE 부팅도 가능하고 ISO 이미지로 부팅도 가능합니다.

 

 

가상컴퓨터 생성이 완료 되었습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

4 . 가상머신 설정하기 

 

실행하기 전에 가상머신을 설정해 보겠습니다.

 

 

 

가상메모리 에 대해 설정을 조금 해 줍니다.

 

최대 한계 메모리 설정을 합니다.

 

 

CPU 코어 사용갯수와 사용률을 제한할 수도 있습니다.

 

 

실제 하드디스크를 연결할 수도 있는데 실제 하드디스크를 연결하기 위해서는 해당 디스크가 오프라인 상태여야 합니다.

 

제어판 -> 관리도구 -> 컴퓨터 관리 -> 디스크 관리

 

로 이동하시면 설정이 가능합니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

5 . 가상머신 실행하기

 

가상머신 리스트에서 오른쪽을 누르고 시작을 누릅니다.

 

 

 

정상적으로 실행이 됩니다.

(위 윈도우7 설치 이미지는 레마즈 님이 만드신 것으로 설치화면은 윈도우8 입니다.)

 

 

덤으로 동적 메모리 할당 때문에 유동적으로 메모리 할당량이 바뀝니다.

 

 

감사합니다.

Hyper V 전체 화면으로 확대 하기 
Windows

Hyper V 전체 화면으로 확대 하기 

Click the link to read the original article: Here

===================================

Hyper V 전체 화면으로 확대 하기 

윈도우 10 하이퍼 v는 무료이고 여러모로 쓰임새가 많은데 해상도 문제 때문에 풀스크린이 지원돼지 않는다. 이게 은근히 불편한데 모니터를 여러 개 쓰는 사람들은 페러럴즈 처럼 한쪽 모니터에 다른 운영체제를 뛰워놓고 모니터 마다 할당하고 싶은데 이게 안된다. 이번 포스트에서는 윈도우 리모트 데스크탑을 통해 편법으로 풀스크린으로 사용하는 방법을 소개한다.

하이퍼v 설치 방법은 여기를 클릭 (하이퍼 v 설치 방법)

 

  1. 공유기 접속번호

    일단 리모트 데스크탑으로 내 컴퓨터에서 가상 컴퓨터로 접속을 할려면 공유기가 있어야 한다. 그리고 모든 공유기 마다 접속번호가 있는데 회사 마다 틀리다. 내가 동영상에서 보여주는 포트는 192.168.1.1이고 LG 제품은 192.168.219.1 이라고 네이버가 말하는데 회사마다 틀리므로 각자 알아내야 한다. 그리고 공유기에 접속하면 비밀 번호를 물어보는데 거의 모든 초기값은 admin아이디에 admin비밀 번호이다.

     

  2. DHCP 고정 (DHCP Reservation)

    아. 이게 한국말로 머라는지 정확하게 모르겠다. 그렇지만 공유기에 접속한 컴퓨터의 가상 IP는 항상 바뀌는데 그걸 특정 아이피로 고정 시켜 주는 역할을 하고 모든 공유기에 있는 기능이니 스스로 찾아야 한다. 하이퍼 V를 구동하고 가상 머신으로 인터넷으로 접속한 상태에서 여기 DHCP 고정 화면에 들어가 보면 내 하이퍼 V가 어떤 라우터 IP를 할당 받아서 쓰고 있는지 나온다. (가상머신 안에서 확인하는 방법도 있는데 여기서 확인하면 한번에 끝나니 더 편함)

    지금 윈도우 7 가상 머신이 192.168.1.108을 할당 받았다

    이걸 반드시 고정 값으로 변경시켜야지 한번 설정으로 앞으로도 계속 같은 아이피 값으로 사용할수 있다.

     

  3. 라우터의 포트 포워딩을 바꿔주자

    리모트 데스크탑이 사용하는 프로토콜은 3389로 기본 값이다. 이걸 잘 모른다면 걍 리모트 데스크탑은 3389라는 번호를 가지고 왔다갔다 한다고 이해하면 된다. 그런데 이 값이 겹치면 안된다. 내 본체 컴퓨터는 3389를 이미 사용하고 있고 접속할려는 컴퓨터는 같은 wifi공간 안이다. 그렇다면 다른 포트를 써줘야 한다. Hyper V에 할당 된 IP 주소를 외워서 포트 포워딩으로 가자. 모든 공유기 마다 있는기능이다. 거기서 내 공유기에 할당된 아이피 어드레스를 치고 외부포트는 3390, 내부포트는 3389로 할당하고 (좌측그림참조, 우측사진은 IP타임 예제임) 동작시켜준다. 이것만 하면 모든 설정은 끝이다.

     

    리모트 데스크탑은 윈도우를 설치했다면 같이 깔리는 프로그램으로 따로 다운 받을 필요가 없습니다. 해당 동영상이 부적절하다고 판단되어 유튜브에서 삭제되었네요. 황당해서 이의 제의를 해놓은 상태이고 같은 비디오는 공지사항에 가시면 제 드랍박스 계정으로 링크 걸어놨습니다.

하이퍼-V (Hyper-V) 개념
Windows

하이퍼-V (Hyper-V) 개념

Click the link to read the original article: Here

====================================

하이퍼-V 란 무엇 인가

페러럴즈를 들어 보셨나요? 내가 맥을 사용할때 윈도우 프로그램을 돌리기 위해 썼던 가상 머신이다. 물론 부트캠프라는 OS X에서 지원하는 방법으로 듀얼 부팅 식으로 윈도우를 돌릴수도 있지만 다시 껐다가 켜야 하는 불편함 때문에 페러럴즈라는 상용 프로그램을 사서 사용하고있었다. 쉽게 말해서 컴퓨터안에 다른 가상의 컴퓨터 공간을 만들어 여러개의 운영체제를 둘다 동시에 사용할수있게 해준다. 윈도우 8을 실패작이라고들 하는데 난 이 하이퍼 V 기능 하나때문에라도 아주 유용하게 사용하고 있었다. VM Ware나 다른 가상 머신들이 수백달러를 넘는데 윈도우 8 프로 에서는 무료로 제공한다.

페러럴즈: 맥용 가상머신이다

듀얼모니터를 스크린샷 한것인데 좌측은 윈도우 7, 우측은 윈도우 10이다.

 

  1. 활용도

    아주 예전부터 오피스 프로그램에 대한 블로그를 운영 해볼까 고민하다가 한글판 오피스 시리얼 넘버도 없고 해적판을 구하기는 싫어서 미루고 있었다. 그러다가 학교에서 오피스 365로 바꾸자 마자 내 머릿속에는 여러가지 응용 상황들이 그려졌다. 오피스 365는 구독 형식이라 언어별로 시리얼 넘버가 있는게 아니라 구독하고 있으면 어떤 언어든지 지원한다. 윈도우 8부터는 다중 언어 지원이 되지만 윈도우 7은 얼티밋(Ultimate) 버전 부터 한글을 깔수있으므로 한국 블러그를 운영할수있겠다는 생각이 들어서 한번 시도 해봤더니 그리 어렵지 않았다. 이렇게 하여서 난 데스크탑에 윈도우 10, 영문 오피스 2016, 윈도우 7, 한글 오피스 2016을 모두 설치했다.

    윈도우 7 설치과정

    윈도우 10에 Hyper V로 윈도우 얼티밋을 설치한후 오피스 365로 워드 2016을 설치함

  2. 단점

    해상도가 떨어지고 3D 카드를 지원하지 않는다. 여러가지 단점들이 많지만 일반적으로 사용하기에 느끼는 단점은 이 것뿐이고 한가지 더 더하자면 Hyper-V 는 풀 스크린(Full Screen)을 지원하지 않는다. 그러나 첫번째 사진에서 보듯이 리모트 데스크탑으로 가상머신을 렌으로 접속하면 풀스크린으로 볼수있고 여러 작업하는데는 전혀 지장이없다.

    리모트 데스크탑으로 가상 머신을 접속하면 풀스크린으로 볼수있다

    와이파이를 사용한다면 공유기에서 가상머신 아이피 주소를 읽을수있는데 그걸로 접속하면 된다.

  3. Hyper-V 사용요건

    윈도우즈 10 Pro 이상이 되어야 지원하고 또한 메인보드가 가상머신을 지원해야하는데 요즘 나오는 신형 메인보드들은 모두 지원하니 그것은 걱정 안해도 될것같다.

    다음에 하이퍼V 설치 방법에 대해서 자세히 포스팅 하도록 하겠습니다. 제가 조교를 할때 학생들이윈도우 XP 를 써야하는 경우가 있어서 하이퍼 V 로 윈도우 8에 XP설치를 가르친적 있는데 첨부파일로붙여드립니다.영어로 되어있지만 그리 어렵지 않아요. 유투브로 자세한 방법 올려 드리겠습니다.

2015/10/15 – [윈도우 Tip/필수 스킬강좌] – 윈도우 10 하이퍼 (Hyper v) 사용 방법

2015/10/19 – [윈도우 Tip/필수 스킬강좌] – 윈도우10 하이퍼 v (Hyper v) 풀스크린 (full screen) 보기

How to Delete a Windows Recovery Partition
Windows

How to Delete a Windows Recovery Partition

How to Delete a Windows Recovery Partition

Click the link to go to the original page: Here

===

Before you decide you want to delete a Recovery Partition, you should understand why they exist, what they are used for, and how they are created.

Once in a while (that is, it’s rare, but it does happen) the section of your hard drive that stores Windows and lets your computer start up, becomes corrupted and won’t work. That doesn’t mean the hardware is bad, it just means the software needs some fixing and that’s what the Recovery Partition is for.

Why Would You Want to Delete Windows Recovery Partitions?

Disk Management

 Disk Management.

Obviously (or maybe it’s not obvious), if the physical drive gets ruined (flood, fire) then the ball game is over. Your recovery partition, however, can live on a different drive on the same computer or an external drive stored elsewhere which can be used to get your computer up and running again and more importantly save your precious data.

In the image you will notice that my computer has 2 drives attached to it called disk 0 and disk 1.

  • Disk 0 is a solid state drive (SSD). That means it’s fast, but doesn’t have a lot of room on it. The space on an SSD should be used for storing commonly used files and the Windows operating system as this will improve performance.
  • Disk 1 is a standard hard drive with lots of free space. As the recovery partition is something that will very rarely be used it is a good idea to move it from disk 0 to disk 1.

In this guide I will be showing you a free software tool called Macrium Reflect which can be used to create a recovery partition on another drive. (There is an optional premium version which you can pay for should you wish to do so).

I will also show you how to remove the recovery partitions created by Windows.

Create Recovery Media
Create Full Windows Disk Image

 Create Full Windows Disk Image.

Windows provides a basic set of tools for creating a system recovery drive but for more control it is often better to use dedicated software.

Macrium Reflect is a commercial tool which has a free version and a paid for version. The free version works on all versions of Windows from XP up to Windows 10 and can be used to create a bootable USB drive or DVD, a backup set which can be stored to a partition on your hard drive, external hard drive, USB drive or a set of DVDs.

Restoring using Macrium is very straight forward. Simply insert the bootable recovery drive and then select the device where the backup is stored.

There are a number of good reasons to use this approach.

  1. You can create recovery media that isn’t reliant on Windows.
  2. You can store the backups on external media so if your hard drive fails you will still be able to restore your system when you get a new hard drive.
  3. You can remove the Windows recovery partitions.

Creating a recovery drive and system image is good for creating media that you can recover from in a state of complete emergency.

It is a good idea, however, to create a backup of your main documents and other files using standard backup software. If you need help, this guide for Backup Maker shows how to backup files and folders for free using Windows.

How to Remove the Windows Recovery Partition

Delete Windows Recovery Partition

 Delete Windows Recovery Partition.

Normally the steps to delete a partition are as follows:

  1. Right-click the Start button.
  2. Click Disk Management.
  3. Right-click the partition you wish to delete,
  4. Choose Delete Volume.
  5. Select Yes when warned that all data will be deleted.

Unfortunately this doesn’t work for Windows Recovery partitions. The Windows Recovery partitions are protected and so right clicking on them has no effect at all.

To delete the recovery partition follow these steps:

  1. Right click on the Start button.
  2. Click Command Prompt (Admin).
  3. Type diskpart.
  4. Type list disk.
  5. A list of disks will be displayed. Note the number of the disk which has the partition you wish to remove. (If in doubt open disk management and look there, see steps above).
  6. Type select disk n (Replace n with the disk number with the partition you wish to remove).
  7. Type list partition.
  8. A list of partitions will be displayed and hopefully you should see one called Recovery and it is the same size as the one you wish to remove.
  9. Type select partition n (Replace n with the partition you wish to delete).
  10. Type delete partition override.
  11. The recovery partition will now be deleted.

Note: Be very careful when following these instructions. Deleting partitions removes all data from that partition. It is incredibly important to select the correct partition number on the correct disk.

Expanding a Partition to Use the Unallocated Space

Extend Windows Partition

 Extend Windows Partition.

Deleting a partition will create a section of unallocated space on your drive.

In order to use the unallocated space you have two choices:

  • Format the partition.
  • Extend another partition, such as the Windows partition.

You will need to use the Disk Management tool to do either of these things.

To open the disk management tool follow these steps:

  1. Right click on the Start button.
  2. Choose Disk Management.

To format the partition and use it as somewhere to store data follow these steps:

  1. Right click on the unallocated space and choose New Simple Volume.
  2. A wizard appears. Click Next to continue.
  3. A window appears. Choose how much space the new volume should use out of the unallocated space.
  4. To use all of the space leave the default and click Next or to use some of the space enter a new number and click Next.
  5. You will be asked to assign a letter to the partition. Choose the letter from the drop down.
  6. Finally you will be asked to format the drive. The default file system is NTFSbut you can change it to FAT32 or another file system if you so wish.
  7. Enter a volume label and click Next.
  8. Finally click Finish.

If you want to extend the Windows partition to use the space then you need to know that the unallocated space must appear to immediately to the right of the Windows partition within the Disk Management tool. If it doesn’t then you will not be able to extend into it.

To extend the Windows partition:

  1. Right-click the Windows Partition.
  2. Click Extend Volume.
  3. A wizard appears. Click Next to continue.
  4. The partition to extend into will be automatically selected.
  5. If you only want to use some of the unallocated space you can reduce the size using the box provided or simply click Next to use all of the unallocated space.
  6. Finally click Finish.

The Windows partition will now be resized to include the extra space.

Activate windows 10 without any key (microsoft toolkit)
Windows

Activate windows 10 without any key (microsoft toolkit)

Click the link to view the youtube video: youtube’s video

===

Step 1: Download the Microsoft Toolkit and install it.

Step 2: Click the windows icon to activate windows 10

Step 3: Clcik the “Activate” tan on the top menu to Install the Activate tool

Step 4: Select “AutoKMS” tool and Click the “Install” button to install …

Console Displaying:

.Created C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.exe

.Created AutoKMS Scheduled Task

.AutoKMS was successfully installed.

Step 5: Click the “Product Keys”  tab on the top menu to choose…

-Product: Window 10

-Edition: Windows Pro

Ans Click the “Install” button

Step 6: Click the “Activation” tab on the top menu and Click the “Activate” button.

Step 7: Click the “check” button to check the active status.

-Result on information Console


Name: Windoes(R), Education Edition

Description: windoes(R) …..

Family: Education

SKU ID: e0c4228-980c-4788-a014-c080d2e1926e

Application ID: 55c92734-d682-4d71-983e-d6ec3f16059f

Installed Product Key ID: 03612-03281-000-000001-02-1033-16299.0000-0342018

Step 8: Check the activate status on computer…

 

That’s it!

 

How to create a bootable Windows 8.1 USB drive
Windows

How to create a bootable Windows 8.1 USB drive

How to create a bootable Windows 8.1 USB drive

Click the link to read the article: Create a bootable windows 8.1 usb drive

=====

In keeping up with tradition, Microsoft has launched Windows 8.1 in both digital and physical form. Users can install the new operating system by using either a downloaded ISO file or the provided DVD. But what happens when neither option is right for you? You can use a USB drive.

There are a number of major benefits to using a USB drive for this process. It’s compatible with virtually every device that is meant to run Windows, forgoes the need to have a spare DVD and the burner around and is much easier to store and carry with you wherever you may go. A USB drive can also be faster than any DVD, shortening the time needed for the install, and, chances are, you probably already have one lying around. Also, compared to ISO files which can only be leveraged from Windows, USB drives can be used with no software installed on the device.

Requirements

To create a bootable Windows 8.1 USB drive you will need the following:

  • 4 GB or larger USB drive;
  • Windows 8.1 DVD, ISO file or product key;
  • A device that is running Windows.

What If I Have a Windows 8 Product Key?

If you have a Windows 8 product key, you can download the Windows 8.1 ISO file directly from Microsoft’s servers, and create a bootable USB drive as well. My colleague Wayne Williams has already written a guide which details all the steps that you have to go through. Please note that you need a Windows PC for this task.

How Does the Windows 8.1 Product Key Help?

Obviously, you cannot install Windows 8.1 using just the product key. But, you can use it to download the ISO file directly from Microsoft’s servers. Please note that the default Windows partition (usually “C”) has to have at least 5 GB of free storage. You will have to follow these steps next:

  1. Download and open the Install Windows 8.1 setup file from Microsoft;
  2. Type in your Windows 8.1 product key and initiate the download;
  3. After the download completes, select Install by creating media;
  4. Select USB flash drive (it should be the default choice) and insert the USB drive;
  5. Accept any prompts to erase the contents of the USB drive in order to kick off the process.

If you prefer a visual step-by-step guide, you can look at the screenshots posted below. [portfolio_slideshow id=193058 size=large autoplay=false random=false centered=true carousel=true navstyle=graphical navpos=bottom pagerstyle=thumbs pagerpos=bottom]

How Can I Create the USB Drive From a Windows 8.1 DVD or ISO file?

If you already have the Windows 8.1 DVD or ISO file, you will first have to copy the contents of the DVD or ISO into a folder on the internal storage of the device. You can use 7-Zip or WinRARto extract the contents, if the file cannot be mounted. Please make sure the location you choose has more free space available than the size of the media — more than 4 GB should suffice. After you have copied or extracted the contents, follow the next steps:

  1. Open the Command Prompt. This can be done by triggering the Run — Windows Key + R — feature, and opening “cmd”.
  2. Type “diskpart” to open the disk partitioning software. Accept the UAC security prompt, if asked.
  3. Insert the USB drive.
  4. Type “list disk”. The program will then show you a list of all the physical drives (HDD, SSD, USB, etc.) that are attached.
  5. Identify the disk number of the USB drive (it can be recognized by looking at the size column; it’s usually the last listed disk) and type “select disk X”, where “X” is the disk number of your USB drive.
  6. Type “clean”. This will erase the contents of the USB drive, so make sure you have the contents backed-up beforehand.
  7. Type “create partition primary”. This command will create a primary partition on the USB drive.
  8. Type “select partition 1”. This command will select the created partition.
  9. Type “active”. This command will make the selected partition active.
  10. Type “format fs=ntfs quick”. This command will format the created partition as NTFS.
  11. Type “assign”. This command will assign a letter to the USB drive, which will make it show under Windows Explorer.
  12. Copy the contents of the Windows 8.1 DVD or ISO from the created folder on the USB drive.

Below is a visual step-by-step guide featuring all the commands presented above. [portfolio_slideshow id=193131 size=large autoplay=false random=false centered=true carousel=true navstyle=graphical navpos=bottom pagerstyle=thumbs pagerpos=bottom]

What Should I Do Next?

You have now created a bootable Windows 8.1 USB drive. To install the operating system from it you will have to set the device to boot from USB, right after powering it on. Afterwards, carry on with the process as you would normally.

Windows 10: Show Wi-Fi Password
Windows

Windows 10: Show Wi-Fi Password

Windows 10: Show Wi-Fi Password

Click the link to read the article: Show Wi-Fi Password

======

Solution

  • Right click on the Windows Start Button
  • Advice: Use Windows Key + X
caption
  • Click Network connections

Network connections

  • Double-click your WiFi connection

Windows-10-Open-Wi-Fi-Connection-Settings.png

  • Click Wireless Properties

Windows-10-Wi-Fi-Status.png

  • Click Security tab

Windows-10-Wireless-Network-Properties.png

  • Enable the option “Show charachters
  • The WiFi password is visible now

Windows-10-Wireless-Network-Properties-Security.png

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법
Windows

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

Click the link to read the article: http://mastmanban.tistory.com/877

==

인터넷을 돌아 다니다 보면 마우스 우클릭을 막아 둔데가 간혹 있습니다. 본인이 찾던 자료라 복사를 하기 위해 마우스 우클릭을 해보면 막혀 있다는 메세지가 뜨거나, 아니면 아예 기능이 실행되지 않는 경우가 있습니다.

컨텐츠를 생산한 사람의 입장에서는 무자비한 불펌을 막기 위한 하나의 방편이긴 하지만 순수하게 자료를 참고 하기 위한 사람들에게는 마우스 우클릭 방지가 참으로 불편합니다.

저도 블로그를 운영하는 입장에서 마우스 우클릭 방지를 해둔 운영자분들의 마음을 이해하지 못하는 것은 아니지만 찾은 자료에서 복사가 되지 않으면 참으로 난감하고 불편할때가 많죠. 그 많은 자료를 일일이 타이핑 할수도 없으니… ㅜ.ㅜ

 

하지만 막는자가 있으면 뚫는 자가 있기 마련이죠. ㅋ 각 브라우저 별로 마우스 우클릭 해제 하는 부가기능을 설치 할수 있습니다. IE 빼고… ㅋㅋㅋ

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

이렇게 부가기능 설치로 마우스 우클릭 해제를 하는것도 좋은 방법이지만 브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제를 할수 있는 방법이 있습니다. 그 방법을 사용하면 부가기능 설치를 하지 않아도 되서 브라우저에 좀더 도움이 되지 않을까 싶습니다. ^^

▶ 파이어폭스(Firefox)


파이어폭스에서는 기본적으로 내장되어 있는 개발자 도구를 이용하면 됩니다. 먼저 파이어폭스 우측 상단에 있는 메뉴 버튼을 눌러 주시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

그러면 여러 항목 중에 [개발자] 항목을 선택하면 개발자 항목에 대한 세부 메뉴가 나타나는데 그중에 제일 상단에 있는 [개발자 도구] 를 선택하하시기 바랍니다. 또는 좀더 쉽게 [F12] 단축키로 [개발자 도구]로 바로 들어 갈수 있습니다.

그러면 파이어폭스 하단부에 개발자 도구 영역이 나타 날것입니다. 그러면 개발자 도구 영역의 우측 사단에 있는 [설정] 아이콘을 눌러 주시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

설정 항목중에 위 이미지 처럼 [고급 설정] 부분을 찾은 다음 [JavaScript 끄기] 항목을 체크 하시면 됩니다. 그러면 웹페이지가 자동으로 새로고침이 됩니다. 이제 마우스 우클릭이 되지 않은 사이트에서 해보시면 정상적으로 되는 것을 확인 할수 있습니다.

▶ 크롬(Chrome)


크롬도 파이어폭스와 마찬가지로 기본적으로 내장되어 있는 [개발자 도구] 기능을 이용하여 마우스 우클릭 해제를 하겠습니다.

먼저 크롬 우측 상단에 있는 톱니바퀴 모양의 [설정] 버튼을 눌러 주시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

설정 메뉴들중에서 제일 아래 부분에 있는 [도구 더보기] 에서 [개발자 도구]를 선택합니다. 또는 파이어폭스와 마찬가지로 좀더 쉽게 실행할때는 단축키 [F12] 키보드 버튼을 눌러 주시기 바랍니다.

개발자 도구 화면이 나타나면 다시 한번 우측 상단의 톱니바퀴 모양의 [설정] 버튼을 눌러 주시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

개발자 옵션 설정창이 나타나면 좌측 부분의 General 부분의 [Disable JavaStript] 부분에 체크를 해주시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

설정이 완료 되면 따로 확인 버튼이 없기 때문에 우측 상단에 있는 [X] 버튼을 눌러 창을 닫아 주시기 바랍니다. 또한 개발자 도구 창도 닫아 주시기 바랍니다.

그리고 마우스 우클릭 해제를 원하는 페이지에서 페이지를 새로고침 또는 F5를 눌러 주시면 마우스 우클릭이 되는 것을 확인할수 있습니다. 파이어폭스처럼 자동으로 새로고침이 되지 않는 부분은 좀 아쉽네요.

▶ 인터넷 익스플로러(Internet Explorer)


우리나라에서 가장 많이 사용하는 브라우저죠. 제 개인적으로는 그닥 좋아 하진 않지만 말이죠. ^^ IE에도 버전업이 되면서 개발자 도구 기능이 있지만 다른 브라우저들과 좀 다르게 설정을 해야 합니다.

먼저 IE 우측 상단에 있는 톱니바퀴 모양의 설정 버튼을 누르고 [인터넷 옵션] 을 선택 하시기 바랍니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법

옵션창이 뜨면 [보안] 탭을 선택 한후 하단부에 있는 [사용자 지정 수준] 버튼을 클릭 합니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

그러면 보안 설정 화면이 나타나는데 여러 항목들중에서 스크롤을 제일 아래로 내려서 [스크립팅] 항목을 찾습니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

스크립팅 항목에서 [Active 스크립팅] 을 [사용안함] 으로 선택하고 [확인] 버튼을 누릅니다. 그러면 변경 확인 창에서 다시 한번 확인을 선택하면 됩니다.

크롬처럼 IE는 새로고침이 되지 않으니 수동으로 새로고침 버튼을 누르거나 F5를 누르면 새로고침이 되겠죠. 그러면 마우스 우클릭 되지 않던 페이지가 되는 것을 확인 할수 있습니다.

마우스 우클릭으로 페이지내 정보를 다 얻었다면 다시 원상복귀를 해두어야 합니다.

브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법프로그램 업그레이드로 설명 화면이 다를수 있습니다.

그리고 브라우저별 자체 기능으로 마우스 우클릭 해제 하는 방법을 사용하실때 주의 하실점이 반드시 마우스 우클릭 해제를 원하는 페이지 위에서 해야 한다는 것입니다. JavaStript 끄기 기능이 페이지 단위로 수행이 되기 때문에 반드시 원하는 페이지 위해서 하시기 바랍니다. 다른 페이지에서 기능을 실행해 두고 안된다고 하시면 안됩니다. ^^
주로 많이 사용하는 대표 브라우저 3종에 대해서만 기능을 살펴 봤습니다. 다른 브라우저에도 이런 기능이 있으리라 짐작이 되긴 하지만 제가 사용하지 않는 브라우저들이라 크게 신경이 안쓰이네요. 하지만 위 사용법과 대동소이 하지 않을까 싶습니다. ^^

 

위 기능을 실행하기가 아무래도 부가기능을 사용하는거 보다는 불편하리라 생각 합니다. 하지만 제가 위 방법을 알려 드리는 것은 브라우저에 괜히 자주 쓰지도 않는 부가기능을 넣어두고 속도가 느려 지는거 보다는 다른 방법을 사용할수 있을때는 그 방법을 사용하고 브라우저를 좀더 쾌적하게 사용하는것도 좋은 방법이라 생각이 됩니다. ^^

출처: http://mastmanban.tistory.com/877 [세상과 만나는 프로그램 이야기]